Brunnby Skola

Brunnby Skola | Brunnby Skola

OM SKOLAN

Vi är en liten fristående grundskola belägen längs kusten i byn Brunnby på Kullahalvön i nordvästra Skåne. I vår rogivande inom- och utomhusmiljö, ger vi våra elever en trygg, utmanande och kunskapsrik start i livet.

SKOLLEDNING

Skolledningen på Brunnby skola består av skolchef/rektor Emma Schneider, bitr. rektor Kristina Spirén, fastighets- & miljöansvarig Joacim Andersson och miljö-och brandskyddsansvarig Håkan Romare. Skolan ingår sedan våren 2019 i Montessori Sverige.

PERSONAL

Vi har en personalstyrka på 25-30 anställda där all fast anställd personal är behöriga lärare eller har motsvarande kompetens. Vår lärartäthet är hög och vår personalomsättning är låg.

TRIVSELREGLER

Följande regler gäller alla elever som tillhör Brunnby Skola. De gäller för eleverna till och från skolan samt under skol-och fritidstid. Skolan är en arbetsplats och reglerna finns till för att skapa arbetsro och trivsel för både elever och personal.

MATSEDEL

Aktuell matsedel för den kommande veckan.